Един блог за всичко, което ме вълнува

Home Top Ad

Салам тортата е много популярен сладкиш, който се харесва на малки и на големи. Не се пече, съставките обикновено винаги са налични и им...

Салам торта или Сладък салам



Салам тортата е много популярен сладкиш, който се харесва на малки и на големи. Не се пече, съставките обикновено винаги са налични и има доста вариации - с шоколад, с локум, с различни ядки.

Незнайно защо до сега не бях го правила, сигурно ми се е струвал труден за изпълнение или отнемащ много време. Помня, че като дете много харесвах сладкиша, а като възрастна съм си купувала такав, но сякаш не беше точно същия вкус като в спомените ми. Потърсих разни рецепти, дори прерових тийнейджърската си тетрадка, в която съм се занимавала да преписвам и украсявам рецепти, но малко от тях съм пробвала. Намерих дори рецепта останала от баба ми, но тя беше с 2 чаши пудра захар, което на фона на останалите продукти ми се стори много, включен беше и натрошен шоколад, който при мен липсваше.

Та къде с налучкване, къде по рецепта, направих салам тортата, позната още и като сладък салам и след 3-4 път в които свърши още на другия ден, защото много допадна на децата, реших че съм улучила моята си рецепта, която сега споделям с вас. Снимките ми никакви ги няма, защото или светлината не е подходяща или вече няма какво да се снима :)



Продукти:

2 яйца
1 ч. ч. пудра захар
3 с. л. какао
125 г краве масло
едно пакетче бисквити
1 ч. ч. нарязани орехи

Приготвяне:

Яйцата се разбиват с пудрата захар след което се добавят какаото, натрошените бисквити и орехите. Разтопеното масло го изсипвам последно и доразбърквам сместа с ръце, за да усетя консистенцията й. Оказа се, че стреч фолиото ми върши добра работа за завиване на салата, хем залепва само за себе си, хем го стяга. Посипвам пудра захар върху него, слагам отгоре сместа и завивам като салам. Необходимо е да престои няколко часа в хладилника, за да стегнат съставките и да може да се реже.

1 коментар:

  1. Махни суровите яйца и сложи прясно мляко, за мен е по безопасно. Бисквитите са малко, тр. около 350 - 400 г. Успех и дано ти хареса.
    Може и на топчици, оваляни в ядки и стават Таралежки.

    ОтговорИзтриване