Един блог за всичко, което ме вълнува

Home Top Ad

Салати мога да ям на закусва, обед и вечеря и между тях. Зимата нямам голям избор от зеленчуци, да вярно, че има домати, чушки и крастави...

Салати с моркови и зеле - вариации


Салати мога да ям на закусва, обед и вечеря и между тях. Зимата нямам голям избор от зеленчуци, да вярно, че има домати, чушки и краставици, но вкусът им е на светлинни години от това, което бера в градината си. Изключвам туршиите като алтернатива, не са точно представата ми за полезна и здравословна храна. Затова на масата ни присъстват най-често морковите, зелето и понякога салата айсберг, ако намеря на приемлива цена. За да не ми доскучава си измислям различни комбинации с тях, които сега ще споделя с вас.


Стандартната салата от нарязано зеле и настъргани моркови разчупвам малко със сос от кисело мляко, няколко лъжици майонеза и черен пипер. Хубаво е предварително да се намачкат зелето и моркова, но може и да не им се слагат други подправки освен сол, сосът идеално ги допълва. Същият сос може да се приложи и към салата само от зеле, към която пък може да се добави и червено цвекло или червено зеле за повече цвят и по-различен вкус.

Морковът успешно се съчетава с повече продукти, а вариациите, които аз предпочитам са:

- моркови с нарязан и предварително намачкан със сол лук, подправени с олио и оцет

- моркови с ябълка и медено-лимонов дресинг - такава салата опитах за първи път в Щастливеца и много ми хареса комбинацията между кисело, сладко и солено и успешно я претворих вкъщи. Настърганите моркови и ябълка се подправят с олио, лимонов сок, сол и разтопен мед на вкус.

- моркови с чиа и слънчогледови семки - в началото ми звучеше доста странно, сега ми е сред любимите. Настърганите моркови се подправят с олио, лимонов сок и сол и към тях се добавят белени слънчогледови семки, продават се така готови и чиа семена. Комбинацията е много приятна и разбира се вкусна.

- моркови с копър и царевица - забравих за този вариант и го добавям впоследствие - към настърганите и подправени моркови (използвам отново лимонов сок вместо оцет) добавям варена царевица и нарязан копър, получава се ароматна комбинация, която мога да хапвам и вместо вечеря.



Олиото може да се замени със зехтин, просто на мен така ми е по-вкусно. Ще се радвам да споделите ваши варианти на салати с моркови и зеле, да обогатя рецептурника си :)

0 коментара: